CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 10, 2011

Nota Untuk Dia

AMARAN KERAS
Entry ini di buat khas untuk tunang yang di cintai lagi disayangi.
Terdapat ayat-ayat yang tidak sesuai dibaca oleh golongan tertentu.
Untuk mengelakkan rasa loya-loya dan rasa meluat, sila tekan X di sudut kiri atas.
Terima kaseh.




Ya Allah Ya Tuhanku,
Seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Dekatkan dia padaku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kemesraan di hati antara kami
Agar kebahagiaan itu kekal abadi
Dan Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih,
Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ini
Ketepian sejahtera..
Aminn..



Sedar tak sedar sudah 4 tahun 6 bulan 5 hari usia perhubungan kita.
Begitu cepat masa berlalu.
Masih teringat kenangan-kenangan kita ketika bermulanya zaman hindustan kita.
Ketika B melangkah masuk ke kelas 6 Sastera 4 tahun yang lepas.
Pandang-pandang, jeling-jeling.
B yang usya-usya umi kan? :P

Umi tergerak hati untuk menegur B bila tengok B tak keluar rehat.
Umi pon konon-konon nak tengok henset B.
Maklum la henset B kan canggeh.
Tah macam mana terkol nombo sendiri tapi tak tau nak delete balik.
Siyes tak tipu tu bukan cara umi nak ngorat B.
Sampai sekarang B dok bahan umi sebab bagi nombo kat B.  -_-'

Sejak tu kita pon mula rapat.
Saling berkoling-koling, bermesej-an.
Kawan bertukar semakin mesra.
Umi pun tak sedar macam mana kita kapel.
Tak pernah declare pon kan?
Bole B ingatkan balik camne kita bole kapel? ^_^

Sehebat mana pun percintaan, pasti akan ada dugaan.
Sehebat itu jugalah dugaan yang datang menimpa.
Mungkin mahu menggoyahkan cinta remaja kita pada masa itu.

Zaman sekolah bertukar menjadi zaman universiti.
Jujur umi katakan, umi tidak pernah mengharapkan hubungan kita berterusan.
Mungkin takut dengan percintaan jarak jauh yang mengecewakan.
Apatah lagi akan berjumpa calon-calon yang lagi menarik hati.

Seperti yang dibayangkan, memang cinta kita dilanda badai.
Jarak dan ruang menjadi penyebab sengketa.
Masalah datang bertimpa-timpa.
Hadir bersama orang ketiga.

Mungkin umi di takdirkan berjodohan dengan B.
Mungkin umi tulang rusuk B yang hilang itu.
Walau apa yang berlaku kita tetap bersama.

15 Februari 2010.
Tarikh yang begitu bermakna sepanjang hidup umi.
Akhirnya kita di tunangkan.
Yang kelakarnya, kita pon tak tau yang kita nak bertunang pada hari tu.
Plan asalnya family B hanya datang untuk merisik.
Tapi abah suruh bertunang terus, senang kerja katanya. :)
Kan bes kalau suruh kawen terus.

Orang kata dugaan orang bertunang ni hebat jugak.
Ye umi mengaku memang sangat hebat dugaan yang mendatang.
Umi hampir-hampir tewas dengan keadaan yang menyesakkan.
Tidak mampu untuk umi hadapinya lagi.

Hari ni genap 1 tahun 2 bulan 3 minggu 4 hari usia pertunangan kita.
Banyak pahit manis masam payau yang da umi kita hadapi.
Apa yang berlaku mungkin ada hikmahnya.
Mungkin untuk menguji sejauh mana kasih dan sayang umi terhadap B.
InsyaAllah, umi akan mempertahankan selagi umi terdaya. :)

Umi selalu berdoa supaya jodoh kita diperkuatkan.
Berdoa supaya kita dipanjangkan jodohnya.
Berdoa supaya kita di jauhkan daripada hasad dengki khianat orang.
Berdoa supaya dimurahkan rezeki supaya cepat kawen.
Berdoa supaya kita dapat berubah menjadi lebih baik.

Umi berjanji umi akan berdoa supaya hanya B sentiasa berada dalam hati umi.
Umi berjanji umi akan berdoa supaya hanya B sorang dalam hati umi.
Umi berdoa supaya Allah tidak menghilangkan rasa cinta di hati kita.
Aminn..



jatoh cinta 10 kali lagi!


kembang-kembang idong aihh.. -_-'


aminn..


jangan berani nak coba!




Yang mencintaimu,
~NYRLA~

8 comments:

putrifayad said...

so sweet...muke ade iras2 la ngn kmu..jodoh pjg ni insyaallah..:)

Nurul Yaqeen said...

iras ke? iris kot..huhu..aminn mudah-mudah begitu la hendaknya.. :)

LiLohOnEy said...

semoga kamu cpt kawen!

xsaba nk g err... nk g err... lupa plak kg kamu nama apa.

haha!

Nurul Yaqeen said...

@LiLohOnEy: kamu juga semoga perhubungan kamu ke arah yg lebih cemerlang! vavava..

fine fine fine..nanti tgk balik post sy KAMPUNGKU DI SABAK BERNAM OKEYH?

haha.. :p

Cik Anita said...

semoga kebahagiaan akan kekal dunia akhirat sayang. Korang memang sangat kuat menempuh alam pertunangan yg agak lama bagi aku. wehhu~

cepatan kahwen! :)

tak sabar nk tgk korang sanding...

Nurul Yaqeen said...

@Cik Anita: aminn..mudahan begitu la hendaknya..mekaseh sayangku ety..

aku pun berharap cepat kawen tp macam 2 3 taun lagi kot terlaksana..huhu.. :D

eh kamu kan da abes belajar, kawen la dulu..ngeh ngeh.. :)

little ain said...

little ain here wishes you both the very best in life :)

Nurul Yaqeen said...

@little ain : so suweet..mekaseh ain..jemput datang kenduri ye lagi 2 taun..ngeee~ :D